Activitats > Jornades

Jornada «Les ciutats impulsen la Transició Energètica»

La jornada també va servir per a presentar la Càtedra de Transició Energètica Urbana de la Universitat Politècnica de València (UPV).

El 27 de febrer de 2019 investigadors, activistes, autoritats municipals i altres actors de la transició energètica en la ciutat de València es van donar cita en una jornada sobre el lideratge de les ciutats en la transició energètica.

La inauguració va ser a càrrec d’una taula d’autoritats, oberta per l’alcalde de València, Joan Ribó, que va exposar el realitzat i el que es preveu realitzar en matèria de transició energètica. Javier Ibañez, director tècnic del centre d’innovació municipal Las Naves, va presentar la xarxa Connecta Energia, una plataforma de trobada de diferents actors urbans de la transició energètica. Per la seua banda, el Vicerrector d’Ocupació, Innovació i Manprendiment de la UPV, José Millet, va explicar la importància queper la UPV té la col.laboració entre l’empresa i la universitat, i les formes en que la UPV dóna suport a la co-creació de coneixement.

Claire Roumet, directora de la xarxa Energy Cities va presentar el complex context institucional en què es desenvolupen les actuacions de les ciutats en l’energia, i va recalcar l’exemple de diverses ciutats europees que s’han eregit punta de llança de la transició energètica i els seus països.

A la taula redona, Amparo Vilches de la Universitat de València va introduir les raons que fan imprescindible una transició ecològica, i en particular, energètica. Després, José Ignacio Lacomba, Cap del Servei d’Energies Renovables i Canvi Climàtic de l’Ajuntament, va presentar els passos donats per València en aquest sentit, mitjançant el Pla d’Acció contra el Canvi Climàtic i d’Energia Sostenible de València, i el full de ruta per a complir els seus objectius. Des d’una perspectiva més tècnica, Francisco Azara de Azigrene va exposar les eines i projectes que l’enginyeria energètica ja està aplicant per a la transició energètica.Va tancar la taula redona Assumpta Ferran, de la Fundació Renovables, que va reflexionar sobre cap a on anava eixa rtansició energètica urbana.

Ponències de la jornada:

1. Presentació de la Càtedra: Tomás Gómez, Institut d’Enginyeria Energètica UPV.
  2. La transició energètica: Amparo Vilches, Universitat de València.
  3. València front al canvi climàtic: José Ignacio Lacomba, Servicio EE.RR. y Canvi Climàtic Ajuntament València.
  4. Les ciutats impulsen la transició energètica: Francisco Azara, AZIGRENE.
  5. La revolució es possible: Assumpta Farrán, Fundación Renovables.