Skip to main content

En la Càtedra de Transició Energètica Urbana celebrem la posada en marxa d’iniciatives que converteixen el campus en un camp de proves per a la ciutat. El Living Lab ETSII 5N és un projecte de caràcter interdisciplinari, liderat per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial, en el qual la nostra Càtedra participa com a entitat col·laboradora.

Què és el Living Lab ETSII 5N?

Aquest projecte transforma l’Edifici 5N en un “laboratori viu” on es monitoritzen en temps real dades clau, com el consum elèctric i el de l’aigua. L’objectiu és identificar ineficiències, produir energia neta mitjançant panells fotovoltaics i fomentar hàbits responsables en tota la comunitat universitària.

Com explica Carla Montagud Montalvá, Directora de la nostra Càtedra i Subdirectora de Desenvolupament Sostenible de l’ETSII, en el següent vídeo:

Un projecte interdisciplinari i coral

La força d’aquest Living Lab resideix en la unió de diferents actors. En el seu desenvolupament han participat activament:

  • Departaments UPV: Termodinàmica Aplicada, Enginyeria Hidràulica i Medi Ambient, Enginyeria Elèctrica, i Enginyeria de Sistemes i Automàtica.
  • Col·laboradors: La Càtedra CATENERG (finançada per l’Ajuntament de València), la Càtedra Fundació Torrecid i les empreses Valnu i Enprotech.
  • Comunitat Universitària: Estudiantat, professorat, equip directiu i personal (PTGAS).

Aportació de la Càtedra i Replicabilitat

Des de la Càtedra CATENERG, hem col·laborat tècnicament en l’anàlisi de dades de monitorització i en simulacions dinàmiques de l’edifici per a avaluar el seu comportament energètic real.

El coneixement generat en este edifici és una peça clau per a la ciutat: cada repte superat en el Living Lab servix com a model per a ser replicat en altres entorns urbans, ajudant al fet que València avance cap al seu objectiu de neutralitat climàtica en el marc de la Missió Climàtica 2030.

Del campus a la ciutat: replicant el model a La Farinera

El valor diferencial del Living Lab ETSII 5N no residix només en el que succeïx dins de l’Escola, sinó en la seua capacitat de transferència a l’entorn urbà.

Des de la Càtedra de Transició Energètica Urbana, ja estem treballant per a traslladar tot este know-how en monitorització, modelatge i gestió dinàmica a l’edifici municipal de La Farinera. Este complex emblemàtic està sent el centre dels nostres esforços per a:

  • Implementar Bessons Digitals: Desenvolupar rèpliques virtuals que permeten una gestió energètica en temps real, basant-nos en l’experiència adquirida al campus.
  • Aconseguir l’estàndard nZEB: Aplicar estratègies de rehabilitació i eficiència per a transformar edificis històrics en Edificis de Consum d’Energia Gairebé Zero.
  • Optimització del confort: Analitzar dades ambientals per a millorar el benestar dels usuaris i l’eficiència dels sistemes de climatització i il·luminació.

Més informació

Et convidem a conéixer tots els detalls i els pròxims reptes sostenibles d’aquesta iniciativa en el seu portal oficial:


Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.