*** Actualizació 13 d’ABRIL DE 2020 ***

Vistes les mesures preventives adoptades ahir per la Universitat Politècnica de València amb relació al COVID-19, AJORNEM SENSE DATA la jornada que estàvem organitzant per al 6 d’abril (programa més a baix).

Teníem moltes ganes de celebrar aquesta jornada, així que lamentem molt ajornar-la, considerem, però, que no es donen les condicions per a celebrarla garantitzant la salut de ponents, asistents i la societat en general.

En quant es donen les condicions, retomarem l’organització de la jornada amb més entusiasme i més motivació si cap per impulsar els districtes urbans d’energia quasi nul.la.

Els districtes urbans de consum d’energia quasi nul.la s’estan consolidant com a catalizador per a aconseguir metes climàtiques més ambicioses i accelerar la transició energètica a les ciutats. Així ho demostra el projecte que impulsa la Comisió Europea de 100 districtes d’energia quasi nul.la a la Unió Europea per a 2030.

A la jornada intervendràn distinguits ponents com, entre altres:

• El Alcalde de València, Excmo. Sr. Joan Ribó
  • El Director General del IDAE, Sr. Joan Groizard
  • La Directora del Instituto Valenciano de la Edificación, Sra. Begoña Serrano
  • El Director Estratégico de La Marina, Sr. Ramón Marrades
  • La Co-fundadora del estudio 300.000 km/s, Sra. Mar Santamaría
  • Expertas y expertos investigadores sobre distritos urbanos de energía casi nula.

Programa provisional

9.00-9.30 Inauguració i benvinguda per autoritats de la UPV i el Director de la Cátedra.
9.30-10.30 Ponencia inaugural: Ciutats baixes en carboni i transformacions urbanes.

Al final de la ponencia s’entregaràn els premis a treballs fi de grau i treballs fi de màster de la Càtedra en la seua edició 2019.

Entrega Marta Chillarón, Dtra-Gerent Las Naves.

10.30-11.15

Diàleg Joan Ribó y Joan Groizard

L’Alcalde de València, el Director General del IDAE i la moderadora dialogaran sobre les ciutates en la transició energètica, la estratègia estatal per a les ciutats i les estratègies de València i altres ciutats

Modera: Begoña Serrano, Directora de l’Institut Valencià de la Edificació.

11.15-12.00

Pausa-café. Espai per a el networking

12.00-12.45

Diàleg sobre els districtes urbans: Ramón Marrades i Mar Santamaría

El Director Estratègic de La Marina i la co-fundadora del 300.000 km/s dialogaran sobre els barrio i els districtes com a vectores de transformació urbana cap a la ciutat sostenible.

Modera: Victoria Pellicer, tècnica de energia de Las Naves.

12.45-14.15

Diàleg sobre experiencies de districtes d’energia positiva o quasi nul.la

Investigadors de ciutats europees compartiran els seus aprenentatges en base a experiencies de districtes de consum d’energia qasi nul

14.15-14.30

Tancament de la jornada

Director de la Cátedra de Transició Energètica Urbana UPV-Las Naves.