• Les jornades obertes “La UPV respon a la missió València Ciutat Neutra” tindran lloc el dijous 7 i divendres 8 d’octubre en el Saló d’Actes de l’edifici Nexus.
  • Les jornades oferiran respostes als reptes clau de la missió València Ciutat Neutra, i permetran avançar cap a la creació d’un Living Lab climàtic en la UPV
  • L’assistència és lliure i gratuïta, però requereix inscripció: bit.ly/vlcneutraCFP

Els pròxims 7 i 8 d’octubre es celebraran en la Sala d’Actes de l’edifici Nexus de la UPV les jornades obertes “La UPV respon a la missió València Ciutat Neutra”. Les jornades estan organitzades per l’aliança de 12 càtedres UPV per la transició ecològica i pel Vicerectorat de Desenvolupament Sostenible dels Campus.

Càtedres i investigadors/es de la UPV presentaran les seues investigacions i projectes per a la Missió València Ciutat Neutra liderada per l’Ajuntament de València. També s’abordarà la creació d’un Living Lab climàtic en la UPV, un nou espai per a mobilitzar les capacitats de la UPV i de l’ecosistema d’innovació urbà al servei d’una transició ecològica justa. Aquestes jornades consoliden l’aliança UPV-ciutat que la UPV impulsa com entitat ambaixadora de les Missions València 2030.

La missió València Ciutat Neutra persegueix aconseguir 3 barris o pobles climàticament neutres abans de 2030. Al setembre de 2021 València ha signat un acord per a impulsar la transició energètica i ecològica, que contribuirà al programa de la Comissió Europea de 100 ciutats europees climàticament neutres per a 2030.

Les jornades es desenvoluparan en dos dies. El dijous tractarà de com afrontar tres reptes clau per a la descarbonització dels campus universitaris i de la ciutat de València: l’agroalimentació sostenible, les emissions zero i la transició energètica urbana. Es posarà l’accent en les propostes de càtedres, grups d’investigació, professorat i col·lectius socials de la UPV. Es presentaran també els estudis realitzats per l’alumnat del Royal Institute of Technology (KTH) d’Estocolm per a descarbonizar el campus de la UPV, resultat d’un conveni de col·laboració educativa entre totes dues entitats.

El divendres el focus es traslladarà a la descarbonització de la pròpia UPV. Es tractarà la proposta per a crear un Living Lab climàtic en la UPV, un sandbox per a que comunitat investigadora i alumnat de la UPV puguen concebre i desenvolupar solucions col·lectives als enormes reptes que planteja per a la Comunitat Valenciana la transició cap a una economia i una societat descarbonitzades.

L’assistència a les jornades està oberta a qualsevol persona interessada, i és gratuïta, però requereix inscripció per raons de limitació d’aforament.

La inscripció es realitza a través del Centre de Formació Permanent: bit.ly/vlcneutraCFP.

L’aliança de les 12 cátedras de la UPV per la transició ecològica està integrada per: Càtedra de Transició Energètica Urbana, Càtedra de Canvi Climàtic, Càtedra Terra Ciutadana, Càtedra de Nova Transició Verda, Càtedra de Transició Energètica en la Comunitat Valenciana, Càtedra de Dades Obertes, Càtedra de Planeta i Desenvolupament Sostenible, Càtedra Governança de la Ciutat de València, Càtedra d’Innovació en Habitatge, Càtedra d’Economia Valenciana, Càtedra Aguas de Valencia i Càtedra AVANT UPV Agencia Valenciana Antidespoblament.

Més informació: